Mattespel. Mathgames.

En sak har jag glömt att berätta om från förra veckan. Jag fick lära mig spela olika mattespel. Det var kul. Vi räknade massa addition (plus) och substraktion (minus).

Här spelar jag Kvastar och Slime med några killar i klassen.

Last week, I learned some new carpet game.
Here I sit and play  "kvastar och slime" (Broom and slime)with some guys.




Här är 10-kamratspelet. Det var lite klurigt. Man slog med en tärning och sedan skulle man säga 10-kamraten till den siffra som man hamnade på. Om man inte svarade rätt fick man backa tillbaka.

Here I'm playing 10 companion game with some girls.


Här var ett additionsspel.
And here a additiongame with Alice.


Tänk att det kan vara så roligt att räkna matte! Matte är så mycket mer än bara räkna tal i matteboken.

It´s very fun to math!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0