Världen utanför skolan


Nu är helgen kommen och denna helg ska jag följa med fröken S hem. Det kan nämligen bli lite tomt och öde här i skolan på helgerna. En skola utan elever är inte riktigt samma sak som en skola med elever! Det är eleverna som gör skolan!!
Så nu är det hopp in i väskan, så slipper man gå själv. Dessutom blir man inte lika smutsig heller...




Jag var på en liten utflykt på vägen hem och skulle se hur det var att jobba på ett kontor. Men det var inte riktigt min grej. DÖTRIST! Datorer och datorer!! Alldeles tyst, bara skrivaren som skrev ut pappret och någon telefon som ringde. Jag satt och tittade ut på regnet som öste ner utanför. Då började jag tänka igen. Jag är ju en riktig tänkare. Varför måste det regna? Hmmm...ännu en sak jag måste fråga eleverna när jag kommer tillbaka. Tur att jag har dem, för dem kan lära mig så mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0